reklama

Serióznosť podľa SLOVAK LINES

Keď si objednám pizzu, dovezú mi ju do dvadsiatich minút, inak vraj neplatím za dopravu. Ak si objednám knihu a nebudú schopný mi ju načas doručiť, poštovné a baľné ide na ich náklady. A čo ak mešká autobus? Mám si prichystať dvadsať korunáčku ako kedysi k lekárovi. Absurdita? Zo strany Slovak lines určite.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dnes ráno, v čase, keď viac ľudí sedí v aute a autobuse ako za kancelárskym stolom či školskou ľavicou som aj ja patril k väčšine. Ako už býva pomaly folklórom, presun medzi dvoma blízkymi dedinami trval takmer desať minút. Avšak toto bola len taká mliečna čokoláda oproti horkej čokoláde po záruke, ktorá ma čakala vo Vrakuni. Po tých pár rokoch môjho cestovania za vzdelaním som si na túto situáciu už zvykol. Aj keď hodiny ukazovali 7:45(na zastávke bol autobus o 7:00), tachometer bol o niečo skromnejší, len vyše desať kilometrov. Nasledovalo ešte zopár viac či menej zradných úsekov a v diaľke sa mi rysovali vysnívané Mlynské nivy. Čas príchodu bol 8:09 na mobile, 8:10 na hodinkách. Prerátaním na drobné, jeden kilometer sme išli vyše štyroch minút. Za dopravnú situáciu na cestách však SL nemôžu, tú im ani nevytýkam, aj keď sa na nich zvyknem v škole vyhovárať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže vyučovanie mi začína už o ôsmej, a cesta mi do triedy mi zaberie ešte zopár minút, čas meškania sa vyšlphá už na nezanedbateľnú tretinu hodiny. Preto si v rýchlosti prehadzujem šál ľavou rukou cez pravé rameno a druhou rukou vyberám lístok z vrecka nohavíc. Idem ku prepážke s vidinou potvrdenky o meškaní autobusu a tým pádom aj argumentom na ospravedlnenie môjho meškania triednou učiteľkou. Rozhovor začal klasicky, tak ako to mikrofón pri prepážke počul už stovky ráz:

„Dobrý deň, meškal mi autobus, mohli by ste mi vystaviť potvrdenku?“
“Za dvadsať korún,“ znela šokujúca odpoveď od pani z Nív.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Ďakujem, za dvadsať ju nepotrebujem,“ a odišiel som.

Nešlo mi o tých dvadsať korún, ale o princíp. V rozpise autobusov je napísaná doba príchodu 7:40, autobus prišiel o 8:10, čiže rozdiel je 30 minút. Ak mi nedokážu garantovať približnú dobu cestovania, nech si radšej nachystajú milý úsmev a pomedzi zuby precedia „prepáčte“, mnohým by tým nezhoršili už aj tak zle začaté ráno.

Števo Mikuš

Števo Mikuš

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  poeziapolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu